pečuj doma

Vyšlo listopadové číslo časopisu Sociální služby

26.11.2021

Co je cílem sociální služby, jak by měl postupovat sociální pracovník po setkání se zájemcem o službu a co by měl být následně schopen posoudit – tím se zabývá Tomáš Ergens, lektor Institutu vzdělávání APSS ČR, v prvním dílu článku Obrat k účelu poskytování sociálních služeb. 

Důležité je také posoudit, zda je účel služby v souladu s přáním klienta a zda je klient spokojený, a to za předpokladu, že zároveň dojde ke zvýšení sociálního začlenění klienta v jeho nepříznivé situaci. Autor v článku věnuje pozornost také kvalitě sociálních služeb.

V listopadovém čísle si také můžete přečíst o tom, jak zmapovat potřeby lidí (seniorů), kteří nekomunikují verbálně nebo si o pomoc nedovedou sami říct.

Pracovníci v pomáhajících profesích plánují s klienty a mapují jejich potřeby, představy a přání, domlouvají se, jak by měla služba probíhat, a tím vším chtějí docílit, aby byl klient spokojený, aby se cítil v bezpečí a měl adekvátní podporu. Jak to ale probíhá, pokud se s klientem nelze snadno domluvit v důsledku jeho specifických potřeb daných různým rozsahem postižení, kvůli kterému se do sociální služby dostal. Tomu se věnuje lektorka Institutu vzdělávání APSS ČR Alena Závůrková.

Dále si v časopise můžete přečíst rozhovor s přednostkou Geriatrické kliniky 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Evou Topinkovou, která odpovídala na otázky týkající se pneumokokových nákaz, čím jsou pro člověka, a především seniora, nebezpečné a jak je možné se před nákazou bránit.

Důležité je podle ní očkování, a to zejména v pobytových zařízeních sociálních služeb, kde je i při dodržování všech hygienicko-epidemiologických standardů riziko šíření kapénkově přenášených infekcí.

V listopadovém čísle vám také přinášíme reportáž z XII. výročního kongresu poskytovatelů sociálních služeb, který byl vyvrcholením již 13. ročníku Týdne sociálních služeb. Jako každý rok tak i letos se sjela celá řada zajímavých hostů a řečníků, kteří po téměř dvouleté odmlce způsobené koronavirem, mohli diskutovat na aktuální témata, jež hýbají světem sociálních služeb, a o problémech, kterým musí poskytovatelé čelit nejen kvůli pandemii covidu-19.

Petra Cibulková

 

Přihlaste se na nový program kurzů pro pečující a opatrovníky, které pořádáme v Brně.
Moravskoslezský kruh, z. s. realizuje nový projekt.
Poslouchejte, odpočiňte a zacvičte si...
Podívejte se na seriál videí a seznamte se službami, které pomáhají rodinným pečujícím.

Články

ZPRÁVY: Jaký je stav financování veřejného opatrovnictví

30.6.2025 Ministerstvo vnitra o tom informovalo na zasedání Výboru RVOZP pro podporu osob s omezenou schopností právně jednat. Hlavními tématy zasedání byly návrhy nového národního plánu podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2026–2030, v rámci kterého byly projednány zejména tři témata: více...

INFO: Pozor, změna od 1. července. ČSSZ upozorňuje na podvodné zprávy

29.6.2025 Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) informuje, že od 1. července 2025 dochází ke změně zobrazení odesílatele SMS notifikací týkajících se eDávek a eNeschopenky. Namísto dosavadního telefonního čísla 778 467 406 budou všechny oficiální notifikační zprávy přicházet s jednotným názvem odesílatele „ePortalCSSZ“. více...

PTÁTE SE: Právo na sníženou úhradu služby se může v čase měnit

28.6.2025 Opatrovaná je omezena ve svéprávnosti a je v domovu se zvláštním režimem, kam byla přijata k pobytu za sníženou úhradu. U tohoto zařízení má depozitní účet, kam se jí ukládají finance - většina vzniká neupotřebením 15% zůstatku z příjmů. Po nějakém čase má na depozitním účtu k dispozici částku v nižších desítkách tisíc. více...

Podporují nás

Spolufinancováno Evropskou unií
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Ministerstvo zdravotnictví
Jihomoravský kraj
Statutární město Brno
Chcete být informováni o nových článcích na našem webu? Přihlaste svůj e-mail k odběru.

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.