pečuj doma

Vyšlo listopadové číslo časopisu Sociální služby

26.11.2021

Co je cílem sociální služby, jak by měl postupovat sociální pracovník po setkání se zájemcem o službu a co by měl být následně schopen posoudit – tím se zabývá Tomáš Ergens, lektor Institutu vzdělávání APSS ČR, v prvním dílu článku Obrat k účelu poskytování sociálních služeb. 

Důležité je také posoudit, zda je účel služby v souladu s přáním klienta a zda je klient spokojený, a to za předpokladu, že zároveň dojde ke zvýšení sociálního začlenění klienta v jeho nepříznivé situaci. Autor v článku věnuje pozornost také kvalitě sociálních služeb.

V listopadovém čísle si také můžete přečíst o tom, jak zmapovat potřeby lidí (seniorů), kteří nekomunikují verbálně nebo si o pomoc nedovedou sami říct.

Pracovníci v pomáhajících profesích plánují s klienty a mapují jejich potřeby, představy a přání, domlouvají se, jak by měla služba probíhat, a tím vším chtějí docílit, aby byl klient spokojený, aby se cítil v bezpečí a měl adekvátní podporu. Jak to ale probíhá, pokud se s klientem nelze snadno domluvit v důsledku jeho specifických potřeb daných různým rozsahem postižení, kvůli kterému se do sociální služby dostal. Tomu se věnuje lektorka Institutu vzdělávání APSS ČR Alena Závůrková.

Dále si v časopise můžete přečíst rozhovor s přednostkou Geriatrické kliniky 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Evou Topinkovou, která odpovídala na otázky týkající se pneumokokových nákaz, čím jsou pro člověka, a především seniora, nebezpečné a jak je možné se před nákazou bránit.

Důležité je podle ní očkování, a to zejména v pobytových zařízeních sociálních služeb, kde je i při dodržování všech hygienicko-epidemiologických standardů riziko šíření kapénkově přenášených infekcí.

V listopadovém čísle vám také přinášíme reportáž z XII. výročního kongresu poskytovatelů sociálních služeb, který byl vyvrcholením již 13. ročníku Týdne sociálních služeb. Jako každý rok tak i letos se sjela celá řada zajímavých hostů a řečníků, kteří po téměř dvouleté odmlce způsobené koronavirem, mohli diskutovat na aktuální témata, jež hýbají světem sociálních služeb, a o problémech, kterým musí poskytovatelé čelit nejen kvůli pandemii covidu-19.

Petra Cibulková

 

Moravskoslezský kruh, z. s. realizuje projekt.
Publikaci Opatrovník v praxi II jsme připravili s právničkou Radkou Pešlovou.
Poslouchejte, odpočívejte a zacvičte si...
Podívejte se na seriál videí a seznamte se službami, které pomáhají rodinným pečujícím.

Články

INFO: Proplatit lázně můžete jen u diagnóz v indikačním seznamu

27.12.2025 S novým rokem může být vaším cílem ulevit si od zdravotních potíží. Usoudíte, že vážně potřebujete lázně. Lázeňský pobyt skutečně ulevuje od různých zdravotních potíží a účinek bývá dlouhodobý. Pro některé diagnózy je lázeňská léčba dokonce klíčová. Pomohou nejen na problémy, se kterými do lázní primárně jdete, ale také uleví psychice. více...

PTÁTE SE: Má úřad či soud povinnost přihlížet k jednání opatrovance?

26.12.2025 Úřady a soudy opakovaně nepřihlížejí k jednání osoby omezení ve svéprávnosti s odůvodněním, že za tuto osobu nejednal její opatrovník ani její opatrovník předmětné jednání dodatečně neschválil. Z občanského zákoníku přitom plyne něco jiného: Jednání je platné, pokud toto jednání opatrovník nezneplatnil. více...

ZPRÁVY: Dobrá zpráva pro držitelé průkazů ZTP a ZTP/P v Praze

25.12.2025 Pražská integrovaná doprava oznámila na svých webových stránkách několik novinek, které začnou platit od 1. ledna 2026. Jedna z těchto novinek se týká i držitelů průkazů ZTP a ZTP/P. Ti budou nově mít nárok na jízdné zdarma i ve vlacích po Praze (neplatí pro Středočeský kraj). Píší o tom Tiché zprávy na webu Helpnet. více...

Podporují nás

Spolufinancováno Evropskou unií
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Ministerstvo zdravotnictví
Jihomoravský kraj
Statutární město Brno
Chcete být informováni o nových článcích na našem webu? Přihlaste svůj e-mail k odběru.

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.