pečuj doma

Jak dlouho trvá vyřízení posudku k příspěvku na auto

11.6.2025

Žádala jsem o příspěvek na motorové vozidlo pro syny s autismem. Jsou agresivní a nelze je převážet jinak než autem. V polovině dubna 2025 jsem dle Vašeho doporučení zaslala na MPSV vyjádření k podkladům rozhodnutí. Telefonicky jsem byla následně informována, že podklady byly předány zpět komisi a že má být moje věc vyřízena přednostně. Po měsíci jsem opět telefonicky kontaktovala MPSV, ale bylo mi sděleno, že neví, kdy se moje věc dostane na řadu.

Ráda bych se zeptala:

  • zda je takový postup ze strany MPSV v pořádku,
  • zda je vhodné v této fázi písemně žádat o sdělení aktuálního stavu řízení a termínu vydání rozhodnutí,
  • případně jaké další kroky byste mi doporučila podniknout, abych chránila svá práva a urychlila postup řízení.

Odpověď

Přiznám se, že úplně nevím, co znamená „vyřízeno přednostně“. Standardní lhůta pro vydání posudku činí 60 dnů, zároveň však přičtěte 30 dnů, které má úřad na vydání rozhodnutí, celkem to tedy může být až 90 dnů. Záleží však na tom, jak bude posuzující lékař postupovat. Spokojí-li se s materiály a podklady, které jste mu poskytla, musí mu (dle zákona) zmiňovaná lhůta stačit.

Pokud by si chtěl dožádat další doklady nebo by se obracel na dalšího (odborného) lékaře se žádostí o další konzultaci, má právo požádat o prodloužení lhůty.

Že se jedná o velmi dlouhé lhůty, to je bohužel každému jasné. Že jsou v praxi překračovány, to také není žádným tajemstvím. Vy jako účastník řízení máte právo klást dotazy a dovídat se o prodlužování lhůt. Zda svého práva využijete či nikoli, je však na Vás.

Ráda bych Vás povzbudila, poskytla Vám příznivější informace, ale praxe je bohužel taková. Přesto věřím, zvláště, když vím, jak celé řízení probíhalo, že již brzy bude vydáno rozhodnutí.

S přáním všeho dobrého

Mgr. Jitka Koutová, DiS.

Moravskoslezský kruh, z. s. realizuje projekt.
Poslouchejte, odpočiňte a zacvičte si...
Podívejte se na seriál videí a seznamte se službami, které pomáhají rodinným pečujícím.
Všechna čísla novin najdete na webu.

Články

ZPRÁVY: Call centra Úřadu práce ČR jsou nyní přístupnější

29.7.2025 Call centrum Úřadu práce ČR nově využívá služeb virtuální asistentky „Evy“ (AI – umělá inteligence), která je zatím v testovacím režimu. Pokud jejím prostřednictvím poskytnuté informace nebudou pro volajícího dostačující, bude propojen s operátorem Call centra. Virtuální asistentku Evu mohou klienti ÚP ČR využívat i mimo provozní dobu centra. více...

PTÁTE SE: Pomáhám opatrované, ale pro opatrovníka a úřady neexistuji

28.7.2025 Moje sestra je omezena ve svéprávnosti, jejím opatrovníkem je město, pobírá invalidní důchod 3. stupně. Jsem nejbližší osobou své sestry a komunikaci s opatrovnickým soudem i opatrovníkem (městem) vnímám jako těžkopádnou. Se sestrou vycházíme dobře a chci sestře více pomoct a sestra moji pomoc vítá. Potíž je, že pro úřady neexistuji. více...

ZPRÁVY: Díky ombudsmanovi dostal muž doplatek přes čtvrt milionu

27.7.2025 Na ombudsmana se obrátil muž, který od České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) pobíral invalidní důchod prvního stupně. Stěžovatel se však domníval, že je invalidní ve druhém stupni a od dřívějšího data. Ombudsman upozornil Českou správu sociálního zabezpečení, že její posudky o invaliditě neobsahují dostatečné odůvodnění. více...

Podporují nás

Spolufinancováno Evropskou unií
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Ministerstvo zdravotnictví
Jihomoravský kraj
Statutární město Brno
Chcete být informováni o nových článcích na našem webu? Přihlaste svůj e-mail k odběru.

K poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.